Arval Background

Veelgestelde COVID-19 vragen voor particulieren

Content

Update 08/06/2020

Begin mei heeft de Nationale Veiligheidsraad bedrijven toestemming gegeven om hun activiteiten te hervatten. Raadpleeg regelmatig onze FAQ voor meer informatie. 

Heeft u vragen, problemen of opmerkingen over uw leaseauto of over het inplannen van een onderhoud, een bandenwissel of een herstelling?

Met onderstaande veelgestelde vragen en antwoorden informeren wij u over de invloed van de maatregelen van de Nationale Veiligheidsraad op de levering en het gebruik van uw leaseauto.

Heeft u vragen over uw contract of wenst u andere informatie? Bel uw account manager op het nummer 02 240 01 99. Dit kan elke werkdag van 8u tot 17u30 (vrijdag tot 17u).

Indien u de naam van de account manager niet weet, stuur dan een e-mail naar retail@arval.be en wij nemen contact op met u.

Alvast bedankt voor uw begrip.

TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD

Rich text

Tijdig uw auto laten nakijken en onderhouden is erg belangrijk.

Deze activiteiten zijn hervat. Neem contact op met uw account manager of de dealer om een nieuwe afspraak te in te plannen voor een technische herstelling of onderhoud van uw auto. Had u al een afspraak gemaakt? Neem dan rechtstreeks contact op met de dealer om er zeker van te zijn dat de afspraak doorgaat. 

Neem contact op uw account manager per telefoon op 02 240 01 99 of per e-mail op retail@arval.be.

Opgelet! Verschijnen er waarschuwingslampjes op uw dashboard? Zet uw auto stil en raadpleeg eerst de gebruikshandleiding. Indien deze aangeeft dat verder rijden onmogelijk is, neem dan contact op met Arval Assistance op het nummer 02 245 73 72.  
 

CARROSSERIEHERSTELLING

Rich text

Al onze erkende dealers hebben hun activiteiten hervat en werken enkel op afspraak. 

Door de uitzonderlijke situatie is het niet altijd mogelijk een pick-up service te voorzien. Brengt u uw auto zelf binnen voor herstelling? Laat dan geen persoonlijke spullen achter. Na de herstelling zullen de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen. Respecteer bovenstaande voorschriften in het belang van ieders gezondheid.

U kan een schadegeval nog steeds melden via uw account manager op het nummer 02 240 01 99 of via e-mail op retail@arval.be. Onze medewerkers zullen een dossier openen.

Bij een ongeval met immobilisatie helpt Arval Assistance u verder. Bel hen op het nummer 02 245 73 72.

Rich text

Onze erkende dealers hebben hun activiteiten hervat. Eerst werken ze aan de auto’s die nog in herstelling stonden of aan opdrachten die tijdens voorbije weken werden toegekend. Let wel, dat ze hierbij afhankelijk zijn van beschikbare wisselstukken. 

Brengt u uw auto zelf binnen voor herstelling? Laat dan geen persoonlijke spullen achter. Na de herstelling zullen de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen. Respecteer bovenstaande voorschriften in het belang van ieders gezondheid.

Neem voor meer informatie contact op met de betrokken hersteller. 

Indien nodig kan u contact opnemen met uw account manager op het nummer 02 240 01 99 of via e-mail op retail@arval.be.

BANDEN

Rich text

Winterbanden omwisselen naar zomerbanden wordt opnieuw toegestaan.

Neem contact op met uw bandenleverancier om de afspraakmogelijkheden te bekijken. 

Bandentransferts zijn mogelijk. Zoals u het van ons gewend bent, houden wij u op de hoogte van zodra de banden op hun gevraagde bestemming zijn toegekomen.

Let op uw bandenspanning na een lange periode van stilstand. Wanneer uw auto lang heeft stilgestaan en u er terug mee begint rond te rijden, kan er een melding in verband met de bandenspanning op het dashboard verschijnen. Kijk daarom regelmatig de bandenspanning die de constructeur voorschrijft na om spanningsverlies op uw banden te voorkomen. In sommige gevallen kunnen ‘flat spots’ ontstaan op de 4 kleine delen van de banden die met de grond in aanraking komen en waar het volledige gewicht van de auto op drukt. Deze ‘flat spots’ kunnen trillingen veroorzaken die terug verdwijnen nadat u even met de auto hebt gereden.

BESTELLING EN LEVERING NIEUWE WAGENS

Rich text

Arval levert terug nieuwe wagens, rekening houdend met de opgelegde veiligheidsvoorschriften. U ontvangt bericht wanneer u de auto kan ophalen. Levering bij u thuis of op uw kantoor is niet mogelijk omdat dit extra moeilijkheden met zich meebrengt voor onze leveranciers.

Indien nodig kan u steeds contact opnemen met uw account manager op het nummer 02 240 01 99 of via e-mail op retail@arval.be.
 

Rich text

De meeste autofabrikanten waren een tijd gesloten en sommige fabrieken zijn nog steeds niet open met een gevolg op de leveringsdatum. Wij communiceren de nieuwe leveringsdatum zo snel mogelijk.
 

PECH ONDERWEG

Rich text

Ja, Arval Assistance (02 245 73 72) staat voor u klaar in geval van pech. Houd rekening met de hygiënemaatregelen: zorg voor onderlinge afstand, schud geen handen en ontsmet contactoppervlakken.

AUTOKEURING

Rich text

Hieronder vindt u een overzicht van de maatregelen met betrekking tot technische inspecties in Vlaanderen, Wallonië en Brussel:

Vlaanderen

De technische autokeuringscentra in Vlaanderen hebben hun activiteiten hervat en respecteren de gezondheids- en hygiënemaatregelen strikt. Sommige centra werken nog steeds enkel op afspraak. 

Voertuigen die tussen 13 maart en 3 juni naar de keuring moesten gaan, hebben een verlengde geldigheid tot en met 4 november 2020. Er is dus geen haast om uw voertuig meteen te laten keuren. 

Raadpleeg https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/autokeuring voor de meest recente informatie.

Wallonië

De keuringscentra zijn opnieuw geopend. Raadpleeg https://www.autosecurite.be/news/informations-coronavirus voor de meest recente informatie.

Autosécurité meldt dat elk groen keuringscertificaat dat vervallen is tussen 1 maart 2020 en 3 mei 2020, wordt met 6 maanden verlengd.

Keuringscertificaten die zijn vervallen tussen 4 mei 2020 en 31 mei 2020 worden met 1 maand verlengd. 
 

Brussel

De keuringscentra in Brussel zijn opnieuw geopend en respecteren de gezondheids- en hygiënemaatregelen strikt. Sommige centra werken nog steeds enkel op afspraak. 

Voor de keuringsbewijzen die vervallen zijn tussen 1 maart 2020 en 31 mei 2020, wordt de geldigheid met 6 maanden verlengd.

Keuringsbewijzen die vervallen tussen 1 juni 2020 en 31 juli 2020 worden met 2 maanden verlengd.

Raadpleeg https://www.autocontrole.be/nl/nieuws/corona-de-technische-keuring-open-enkel-op-afspraak voor de meest recente informatie.
 

EINDE CONTRACT

Rich text

Transporten en inspecties zijn hervat, rekening houdend met de nodige voorzorgsmaatregelen.

Uw auto inleveren op kantoor bij Arval is momenteel nog niet mogelijk. 

Heeft u nog vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact op met uw account manager.

Rich text

In normale omstandigheden vragen wij u om uw wagen op het einde van het contract in te leveren op zomerbanden in de periode van 1 april tot en met 30 september. Gezien de omstandigheden zullen wij tijdelijk toestaan dat wagens worden ingeleverd op winterbanden en dit tot 1 juli 2020, zonder bijkomende kosten.

BESTELWAGENS

Rich text

Vaste of demonteerbare afschermingen zorgen er voor dat twee personen veilig in dezelfde bestelwagen kunnen plaatsnemen. Het plaatsen van deze schermen is echter onderworpen aan een specifieke wetgeving.  Neem contact op met uw accountmanager voor meer informatie.